בדיקת הגבלה בבנק ישראל לפי תעודת זהות

בדיקת הגבלה בבנק ישראל לפי ת ז נעשית במערכת של בנק ישראל. לפי מספר תעודת זהות, הגורמים הרלוונטיים יוכלו לאתר ברשומות, את הלקוח שאליו משויך חשבון או חשבונות מוגבלים בבנק אחד או יותר.

כדאי לבצע את הבירור הזה עם עורך דין שמומחה בתחום, וזאת כמובן מיד לאחר שהלקוח יודע על שינוי החשבון לחשבון מוגבל בבנק.  בדיקת הגבלה בבנק ישראל דרך תעודת זהות היא פתרון טוב למי שלא בטוח מה הסטטוס שלו בבנק ובבנק ישראל. יש מקרים בהם אנשים לא בטוחים אם הסתיימה תקופת ההגבלה, או שהיא עדיין בתוקף, רוצים לבדוק אפשרויות לגיוס אשראי או להזמין פנקסי צ'קים, ולמעשה הם צריכים לברר מה מעמדם בבנק ישראל.

כאן נסביר על המשמעויות של חשבון בנק מוגבל, מתי וכיצד ניתן לבקש בדיקת ההגבלה בבנק, איך מטפלים בהגבלה בבנק ישראל, ועוד.

מדוע מגדיר בנק ישראל אדם כבעל חשבון מוגבל בבנק – בדיקת הגבלה בבנק ישראל לפי תעודת זהות

חשבון בנק מוגבל כפי שהוגדר על ידי הבנק ועל ידי בנק ישראל, הוא מצב אשר מתרחש במידה והבנק קיבל הנחייה להפוך את החשבון למוגבל מההוצאה לפועל, או באם סורבו בחשבון לפחות עשרה שיקים במהלך שנה, לפי חוק שיקים ללא כיסוי משנת 1981. נוסף לסיבות הללו, הנחייה זו תתבצע לרוב כחלק ממגבלות שרשות האכיפה והגבייה נוהגת להטיל על חייבים.

מתוקף חוק צ'קים ללא כיסוי, שנת תשמ"א 1981, נקבע  כי חשבון בנק יהפוך לחשבון מוגבל  באם בתוך שנים עשר חודשים – שנה, סרבו 10 צ'קים או יותר בחשבון האמור, כאשר יש פער של 15 יום בין כל צ'ק שחזר.

לקוחות אחרים אשר רשומים בחשבון כמורשי חתימה או בתור מיופי כוח, יקבלו גם הם הודעה מסודרת מהבנק אחרי סירוב של 5 שיקים, במטרה לנסות ולמנוע מצב בו צ'קים נוספים המשויכים לחשבון, מקבלים סירוב.

לאחר שהצ'ק העשירי לא כובד, הבנק מוציא ללקוח הודעה על הפיכת החשבון למוגבל, וכמו כן, נשלחת הודעה לכל מורשי החתימה ומיופי הכוח הרשומים בחשבון, ובמקביל, יוצאת הודעה פורטת גם למפקח על הבנקים.

ההשלכות של חשבון מוגבל על הלקוח?

אם קיים סיכון גבוה לשינוי חשבון הבנק של הלקוח לחשבון מוגבל, המשמעות היא שהלקוח יוגבל בכל פעילותו, ויופיע כלקוח בעייתי בבנק, בבנק ישראל וב-BDI. כמובן שדירוג האשראי של הלקוח ייפגע ונוספות לכך עוד השלכות לעתיד. ההשפעה העיקרית של ההגבלות היא חוסר יכולתו של הלקוח להשתמש בפנקסי צ'קים בחשבון. הלקוח לא יוכל להזמין צ'קים ולבצע בהם שימוש כאמצעי תשלום, ומעבר לכך, צ'קים שכבר חילק ונמצאים אצל אנשים, יסורבו, וזאת מרגע שהוטלה ההגבלה, מצב מאוד לא נעים בין הלקוח לבין כל מי שקיבל ממנו תשלום בצ'ק.

כמובן שמומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין המתמחה בלקוחות עם חשבונות מוגבלים בבנק על מנת שיפנה תחילה לבצע בדיקת סטטוס הגבלה בבנק ישראל לפי תעודת זהות, כדי להבין מה המצב הנוכחי בבנק, וכיצד ניתן לפתור את הבעיה.

יש להבין כי הטיפול בחשבון מוגבל לא מסתיים רק בחלק הטכני והביורוקרטי של הסרת ההגבלות. הכרחי לבצע בדק בית מעמיק ולהבין מה הסיבות לבעיה שנוצרה, וחשוב ביותר לטפל בשורשה, ולדאוג לכך שהסיבות שהובילו לחשבון הבנק המוגבל, יטופלו באופן יסודי, כך שמצב זה לא יתרחש שנית.

חשוב לחדד את העובדה כי במידה והבנק יטיל הגבלות נוספות על הלקוח במהלך שלוש שנים מהמועד בו השתנה החשבון  לחשבון מוגבל, סביר שהחשבון יהפוך להיות חשבון מוגבל בנסיבות מחמירות, מצב בעייתי מאוד שהכרחי להימנע מלהגיע אליו.

או מלאו פרטים ונחזור אליכם

להתייעצות ראשונה ללא עלות

אתר זה משתמש בקבצי עוגיות כדי להעניק לכם שירות יותר טוב   קרא עוד 

Call Now Button דילוג לתוכן